Jakub Forgács Správy

Pokračovanie R1 z Bystrice do Ružomberka: Aké sú plány ministerstva?

Vodiči, čítajte nové INFO o očakávanej ceste! Čo všetko sa má stihnúť ohľadne pokračovania rýchlostnej cesty R1 ešte za súčasnej vlády?

Ilustračný obrázok k článku Pokračovanie R1 z Bystrice do Ružomberka: Aké sú plány ministerstva?
Zdroj: TASR

Spustenie súťaže na výstavbu pokračovania rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka by sa malo stihnúť ešte počas tejto vlády. Také sú plány rezortu dopravy, ktoré opísal v nedeľnej diskusnej relácii RTVS O 5 minút 12 štátny tajomník ministerstva Viktor Stromček (Smer-SD).

Ambícia ministerstva

Najbližší rok a pol chce ministerstvo venovať pozornosť posúdeniu tejto cesty z pohľadu konceptu hodnota za peniaze (value for money). To by malo priniesť odpoveď na otázku, akými možnosťami by sa toto prepojenie malo financovať.

Zároveň chce rezort dokončiť aj technické riešenie výstavby cesty. Majú sa na nej totiž nachádzať tri tunely dlhé spolu vyše 12 kilometrov. Možno sa však ministerstvu podľa Stromčeka podarí nájsť aj výhodnejšie riešenia, napríklad Donovaly zrejme bude možné rozšíriť aj povrchovým variantom. „Našou ambíciou je, aby táto vláda rozhodla o tom, akým spôsobom realizovať túto stavbu a potom ju samozrejme aj začať súťažiť,“ avizoval Stromček.

Väčšia priorita

Jeho oponent v diskusii, poslanec Národnej rady (NR) SR za opozičnú SaS Miroslav Ivan si však myslí, že severojužné prepojenie Slovenska by malo byť prioritnejšie riešené cez rýchlostnú cestu R3 spájajúcu Martin a Kremnicu. Táto cesta sa nachádza podľa neho aj v prioritách transeurópskych trás a momentálne spojenie v danom úseku je v hroznom stave. „Títo ľudia už dlho čakajú na realizáciu tejto trasy. Myslím si, že oveľa väčšou prioritou by mal byť práve tento úsek,“ konštatoval Ivan.

Stromček mu však oponoval s tým, že sa už štúdiou posudzovalo, či uprednostniť pokračovanie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, alebo budovať radšej rýchlocestu R3. „Ukázalo sa, že najvýhodnejšie spojenie nie je cez Martin, ale cez Banskú Bystricu a Ružomberok,“ zdôraznil. Čo sa týka problémovej panelovej cesty medzi Martinom a Kremnicou, tá sa podľa štátneho tajomníka bude rekonštruovať a panely sa z nej odstránia.

Diskutujúci sa venovali aj téme železničnej dopravy. Aktuálne totiž prebieha súťaž na súkromného vlakového dopravcu, ktorý by mal prevádzkovať železničnú dopravu na trase medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Podľa Stromčeka by mal byť víťaz v tomto tendri známy v priebehu niekoľkých mesiacov a najskôr od decembra 2017 by mal dopravca začať na trati jazdiť.

Čítajte tiež:

Bystričania svojimi hlasmi rozhodli: Ktorú križovatku vybrali za najbizarnejšiu?

Nehoda medzi Bystricou a Zvolenom. Z miesta zrážky hlásia zranených!

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM