Pavol z Harmanca dostal od manželky jasnú voľbu: Buď ja alebo baňa! Aha, pre čo sa nakoniec rozhodol

Každý z nás môže úspešne podnikať. A stačí na to málo. Byť pracovitý a spojiť sa s profesionálmi, ktorí vedia, ako na to. Potom môže vybudovať aj úspešný obchod, ktorý si zákazníci vyberú radšej ako veľkú obchodnú sieť.

Ilustračný obrázok k článku Pavol z Harmanca dostal od manželky jasnú voľbu: Buď ja alebo baňa! Aha, pre čo sa nakoniec rozhodol
Zdroj: AMI Communications Slovakia

Majiteľ Môjho obchodu v Harmanci Pavol Zrak bol pred mnohými rokmi baníkom. Jeho žene toto nebezpečné zamestnanie prekážalo, a tak ho jedného dňa postavila pred jednoduchú partnerskú voľbu: „Buď ja alebo baňa.“ Pavol ako správny chlap nezaváhal a z bane odišiel. Síce to je dnes už celých dvadsaťpäť rokov, na to, čo vtedy prežívali, však nezabudli. Jeho ďalšie kroky mali byť teda podľa partnerky už len v bezpečí na povrchu. „Vtedy mojim rodičom napadlo, aby sme si s bratom otvorili predajňu. On bol vyučený mäsiar. Pokladali sme to za dobrý nápad. Aj keď sme však mali obrovské nasadenie, skúsenosti s podnikaním sme nemali žiadne.“

Niekedy sa začínajúcim podnikateľom darilo viac, inokedy menej. Po čase však Pavol pochopil, že väčšiu istotu a stabilitu do podnikania dostanú vtedy, ak sa spoja so silným partnerom. Získali ho vstupom do aliancie Môj obchod. „To, že naša predajňa stále existuje, svedčí o tom, že sme sa rozhodli správne. Keby sme sa nespojili so silným partnerom, všetka námaha by vyšla navnivoč a jedného dňa by sme možno aj skrachovali. Napríklad, keď prišli obchodné reťazce. Ľudia vtedy zmenili nákupné správanie, začali viac nakupovať lacné a nekvalitné výrobky a malé obchodíky začali zívať prázdnotou. Naozaj neviem, či by sme to bez aliancie ustáli. Odkedy sme v nej, zmenili sme toho veľa. Kvôli jednoduchšiemu a rýchlejšiemu nakupovaniu sme napríklad aj prerobili predajňu.“

Takto môže Pavol Zrak držať krok s konkurenciou a jeho zákazníci sú spokojní. „Robíme pre nich maximum. Napríklad, keď objednávam tovar, viem presne, pre koho bude. Viem, čo má kto rád. A vďaka tomu máme 80 % zákazníkov stálych. Poznám ich všetkých po mene. Či už sú to chlapi, čo idú od nás rovno do hory, alebo elektrikári, idúci do práce. Kupujú si u nás desiaty – salámy, šaláty, bagety a pivo. Gazdiniek k nám chodí ešte viac a tie nakupujú najmä suroviny na prípravu jedál. Preto v ich nákupných košíkoch najviac vídať mäso, mliečne výrobky, olej, múku na pečenie, nanuky a nápoje. Na rýchlom nákupe sa u nás zastavia aj susedia z iných dedín. Potrpia si na to, aby dostali všetko čerstvé a ja si potrpím na to, aby to tak bolo. Inak by k nám celé tie roky nechodili,“ hovorí s úsmevom.

Pred dvadsiatimi piatimi rokmi by baníkovi Pavlovi Zrakovi ani vo sne nenapadlo, že raz bude mať obchod a v ňom bude rád debatovať so svojimi zákazníkmi. Ani to, že sa spojí s alianciou Môj obchod a že bude vo svojom podnikaní úspešný. „Dnes sa už na to všetko spomína ľahko. Bez silného partnera by to však tak ľahké nebolo,“ dodáva na záver s úsmevom. Bez silného partnera by sa možno nedarilo ani ďalším majiteľom aliancie Môj obchod. Veď za päť rokov existencie sa ich nazbieralo už takmer 500. Sú to stovky spokojných podnikateľov a desaťtisíce spokojných zákazníkov. Tých, ktorí hľadajú viac, ako ponúkajú neosobné veľké siete – produkty lokálnych dodávateľov, čerstvý a kvalitný sortiment za dobrú cenu a najmä osobný prístup a usmiate predavačky.

(PR správa)

Zdroj: PR
Zdroj: PR
Zdroj: AMI Communications Slovakia

Odporúčame

Tento článok nie je možné komentovať.