Michal Majer Rôzne

Oddelenie dokladov sa presťahovalo bližšie k centru

Od dnešného dňa už obyvatelia Banskej Bystrice nemusia cestovať za vybavovaním dokladov na sídlisko Fončorda. Oddelenie dokladov sa totiž presťahovalo do nových priestorov bývalej Okresnej vojenskej správy na Štefánikovom nábreží 7. Okrem toho, že

„Do nových priestorov sme sa presťahovali, aby sme zvýšili komfort pri vybavovaní dokladov a zároveň vyšli v ústrety občanom, ktorí museli na sídlisko Fončorda dochádzať z opačného konca mesta, a samozrejme aj kvôli našim zamestnancom, ktorí sa v starých priestoroch tiesnili,“ vysvetľuje Norbert Kvak, vedúci oddelenia dokladov. Zaevidovať vozidlo, vybaviť vodičák, občiansky preukaz alebo pas majú urýchliť dva nové terminály. „Prvý je poradový, kde si občan zvolí, aký úkon ide vykonať. Podľa toho dostane lístok s daným poradovým číslom. Následne, ak potrebuje zaplatiť nejaký správny poplatok, použije platobný terminál. Vyberie si takisto o aký poplatok ide a následne vhodí do terminálu mince alebo bankovky. Potom mu vyjde potvrdenie o zaplatení, s ktorým ide na príslušné oddelenie,“ vysvetľuje vedúci Oddelenia dokladov systém obsluhy terminálov. Tie podľa jeho slov prinesú väčší poriadok. „Stávalo sa, že sa ľudia napríklad predbehli a potom sme museli takéto konflikty riešiť my. Poradový lístok a vyvolávací systém presne určí, kto je na rade. V prípade platobného terminálu zasa nemusia ľudia utekať po kolky na poštu a všetko vybavia v jednej budove,“ hovorí o výhodách oboch terminálov Kvak.

Novinky zaviedli aj na oddelení evidencie vozidiel. „Okrem štyroch presklených okienok na vybavovanie máme ďalšie tri, ktoré sú určené pre majiteľov viac ako dvoch áut. Väčšinou ide o právnické firmy, ktoré si nechávajú prepisovať či zaevidovať päť alebo šesť vozidiel. Na Fončorde sme mali takpovediac všetko pod jednou strechou. Stávalo sa teda, že prišli viacerí majitelia viac ako 2 áut naraz a hneď boli všetky okienka obsadené. Takto pôjdu do iných dverí a občania už nebudú musieť dlho čakať,“ hovorí o ďalších výhodách nových priestoroch Tomáš Tušim, vedúci oddelenia evidencie vozidiel. Upozorňuje však na zmenu úradných hodín, ktoré sa skrátili o jednu hodinu. „Fungujeme od 8.00 do 12.00 hodiny a potom od 13.00 do 15.30 alebo 17.30 hodiny. Tú jednu hodinu navyše potrebovali zamestnanci evidencie vozidiel nielen na obed, ale aj vybavenie agendy s tým spojenej. Často sa totiž stávalo, že pri toľkom návale obyvateľov sme nestíhali zakladať spisy a roztriediť potrebné dokumenty. Takto by sme to mali konečne všetko stihnúť,“ uzatvára Tušim.

moo

Oddelenie dokladov sa presťahovalo bližšie k centru
1
Galéria
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM