Michal Majer Rôzne

Do kempingov prišlo menej ľudí

Výsledky prieskumu v kempingoch nachádzajúcich sa v Banskobystrickom kraji potvrdili, že dôsledky ekonomickej krízy z roku 2009, ktoré postihli aj tieto zariadenia, pretrvávajú i v tomto roku. V piatich z trinástich kontrolovaných zariadení poklesla

V tomto roku poklesla aj priemerná dĺžka pobytu v kempingoch a to z 3,6 dňa v 2009 na tohtoročných 3,2 dňa. Zvýšil sa však počet zahraničných návštevníkov z 31 percent v 2009 na 41,8 percenta v tomto roku. Poklesol však podiel domácich návštevníkov – zo 69 na 58,2 percenta. Najväčší podiel medzi zahraničnými návštevníkmi predstavujú v tomto roku Česi, a to 33 percent. Nasledujú Holanďania (17,6), Nemci (13) a Poliaci (8 percent). V niektorých kempingoch významne poklesol počet Holanďanov, vo väčšom počte však do kempingov prišli Angličania, Francúzi, Litovci a Estónci.

„Zaujímavosťou kempingu v Rohoznej pri Brezne, kde tvoria Holanďania 95 percent a Slováci 5 percent návštevníkov, je podľa slov majiteľky zariadenia málo možností Holanďanov hovoriť so Slovákmi počas ich pobytu v kempingu. Radi by sa s domácimi návštevníkmi rozprávali o živote na Slovensku, o ich záujmoch i problémoch. Do kempingu v Tornali prišlo počas letných víkendov niekoľko mladých rómskych rodín z Košíc. V Kremnici je počas leta už niekoľko rokov po sebe okrem Čechov viac najmä Poliakov,“ konštatoval Anton Bača z oddelenia cestovného ruchu Odboru regionálneho rozvoja Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK).

Dodal, že prieskum v kempingoch, ktorý koncom augusta urobili pracovníci BBSK, priniesol málo optimistických informácií. Opäť sa potvrdilo, že podnikanie v kempingu je náročné na finančné prostriedky, odborné poznatky a odvahu. Prevádzkovatelia málo experimentujú v oblasti tvorivosti a nedostatočnú pozornosť venujú marketingu, a to internému aj externému. Veľmi dôležitými sa ukazujú obmena ponuky na voľný čas, zaujatie návštevníkov niečím ojedinelým, alternatívne programy, ako aj ponuky výletov na podujatia alebo za pamiatkami do blízkeho okolia. Aby sa stal kemping ekonomicky úspešným, musí sa v ňom niečo diať, iba tak môže osloviť a presvedčiť klientov, aby ho navštívili.

Zdroj: TASR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM