Monika Obrtalová Rôzne

Bystrica potrebuje lepšiu značku mesta

Preto, aby mala Banská Bystrica lepšiu značku a bola atraktívnejšia, treba aj niečo urobiť, a to podľa slov poradcu primátora pre strategický rozvoj mesta v cestovnom ruchu (CR) Romana Neradného. Pokračoval, že nestačí o tom len hovoriť a naplánovať

„Je to niečo, čo musia urobiť konkrétni ľudia – to sú obyvatelia mesta, podnikatelia, ktorí tu žijú,“ uviedol médiám na dnešnom pracovnom stretnutí v meste pod Urpínom. Uskutočnili sa na tému Možnosti rozvoja podnikania v Banskej Bystrici pri súčasnej makroekonomickej situácii. Neradný hovoril na tému silná značka mesta ako predpoklad konkurencieschop­nosti. Predseda predstavenstva MBB, a.s., Ľubomír Bobák tiež priblížil situáciu v priemyselnom parku Šalková.

Neradný pokračoval, že práve obyvatelia mesta, podnikatelia, ktorí tu žijú, musia vyvíjať aktivity tak, aby boli zaujímavé a atraktívne. „To, v čom môže pomôcť mesto, je to, že to môžeme zabaliť do jednotného šatu a komunikovať to, pýšiť sa tým a spájať produkt so značkou mesta a naopak.“ Neradný je presvedčený, že mesto zanedbalo svoju reklamu navonok, čo ukázal aj minuloročný prieskum.

Znalosti jeho účastníkov o meste, produktoch, ktoré sa v ňom vyrábajú, firmách, ktoré tu pôsobia, či možnostiach Banskej Bystrice boli podľa Neradného až zarážajúco slabé. Ľudia si pri myšlienke na Banskú Bystricu podľa neho jednoznačne najprv spomenú na Slovenské národné povstanie a Múzeum SNP, tiež hmlisto na banskú históriu mesta. „Značka je dlhodobý proces a treba ju budovať. Značka je, vlastne, zrkadlom toho, akí sme, ako sa správame – k sebe, k návštevníkom mesta a je to niečo, čo môžeme ovplyvňovať zasa len činnosťou, ktorú vyvíjame,“ dodal Neradný.

V priemyselnom parku je predaných šesť hektárov (ha) pozemkov, zarezervované sú ďalšie štyri ha a momentálne prebiehajú rokovania s ďalšími dvoma investormi. „S tým, že, samozrejme, radi by sme tam privítali aj nejakého väčšieho investora. Ale, bohužiaľ, nie je to v našich rukách, pretože tí väčší investori idú tam, kde dostanú nejaký stimul a Banská Bystrica podľa tabuliek, ktoré sú pri prideľovaní stimulov, patrí medzi oblasti, kde môže vláda poskytnúť len nepriamy stimul. A to je teda odpustenie určitého množstva daní. Ale tie dane najprv treba vyrobiť,“ konštatoval Bobák.

Od júla by v parku mal začať vyrábať Burgmaier. S tým, že by v ňom mali mať podľa Bobáka najmodernejší závod v Európe. Podľa jeho informácií by mal mať v parku hlavné logistické centrum MED-ART. „Bude tu mať rozvoz liekov. Ale viem, že v čase jednania s konateľom vybavoval s nejakou nemeckou spoločnosťou – a tvrdí, že sa mu to teda podarilo – zabezpečiť aj výrobu nejakého lieku. Čiže mal by sa tu aj vyrábať jeden liek,“ dodal Bobák.

Stretnutie mesto organizovalo v spolupráci s Regionálnym firemným centrom Slovenskej sporiteľne v Banskej Bystrici a Rotary klubom Banská Bystrica. Primátor mesta Peter Gogola pokladá za dôležité a potrebné komunikovať s podnikateľskou verejnosťou v meste, oboznámiť ju s jeho víziou rozvoja mesta ako významného centra cestovného ruchu. Taktiež chce ponúknuť možnosť participácie pre vytváranie verejno – súkromných partnerstiev, ktoré by znamenali ďalší rozvoj mesta, postavený hlavne na investovaní súkromných zdrojov.

bystrica24.sk/TASR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM